top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraJakub

Test - dovoz vozu jako služba

Čtrnáct dní zpět jsem si nechal přivézt auto. Původně jsem měl trochu jiné plány - že si ho vyberu na internetu a zajedu si pro něj sám, a to do Německa, ale ekonomické propočty ukázaly, že to jde jinak a lépe. Tedy lépe - spíš komfortněji. Jak tedy?

Když jsem po dvouhodinovém skenování mobile.de a autoscout.de našel to, co jsem hledal, udělal jsem si rychlou kalkulaci, kolik mne vlastně dovoz po vlastní ose bude stát. Vyšlo mi to nějakých 13-14 tisíc korun včetně přihlášení, převozních značek, paliva pro jedno auto tam a dvě zpět a proviant a malou odměnu pro druhého řidiče, který by tam se mnou zajel. Nepočítal jsem do toho volno v práci, které bych si musel vzít. Vůz se nacházel v Brémách. Nehledejte jejich polohu na mapě, prozradím vám hned, že to je tam a zpět z Prahy rovných 1.300 km.


V ten okamžik jsem si říkal, jestli se mi chce volat stávajícímu majiteli o VIN, v českém autorizovaném servisu si zjistit historii vozu, pak běžet vyměnit koruny na eura a vyrazit. No, nějak se mi nechtělo a tak jsem zkusil najít nějaké firmy, které se dovozu věnují. Hned první dva odkazy strýčka Googla byly relevantní, tak jsem u obou vyplnil poptávkový e-mail a čekal, co se bude dít. Reakce první společnosti byla v řádu několika hodin, spojili jsme se pak telefonicky a řešili detaily. Druhá společnost se ozvala až za dva dny s tím, že mají mnoho práce a nestíhají. OK, stane se.


Plácli jsme si tedy s první firmou, jejíž název zveřejním na konci článku. Velmi se mi líbilo, že komunikovali rychle a transparentně. Přeloženo do konkrétních čísel - do tří hodin prověřili vybrané vozidlo a poslali mi k němu DEKRA certifikát. To je v Německu běžné - pokud se prodává zánovní vůz, nezávislá společnost ho zkontroluje, změří tloušťku laku, popíše škrábance a závady a vyhotoví k tomu čtyřstránkový report. Cenu za pořízení hradí prodávající, resp. si ji započítá do prodejní ceny vozu. Zároveň, a to je důležité říci, díky existenci certifikátu a prověření v servisu neměli ani nejmenší problém převzít za prodávajícího garanci na tři nejdůležitější věci: na počet najetých kilometrů, na právní původ vozu a na to, že vůz nikdy nebyl havarován na nosné části. Vše do smlouvy.

Za druhé - stačilo jim složit 20% zálohu v českých korunách, a dokonce si pro ni dojeli. Dostal jsem k ní regulérní příjmový doklad a zálohovou fakturu s razítkem. Následně mi bylo řečeno, že za dva dny se pro vůz pojede. Byl jsem tedy překvapen, když mi druhý den volal obchodník a říká - v jedenáct dopoledne je už auto k vidění u nás, jen co ho ještě umyjeme a vyčistíme. Zkrátka dostáli svému slibu o rychlém dovozu na 100%. Na vůz jsem se jel hned podívat a odpovídal přesně popisu DEKRA certifikátu.


Za třetí - a teď už to musí vypadat jak PR článek, ale marně hledám nějaké negativum - certifikát říkal, že se na voze nachází totálně sjeté pneu s 1mm vzorkem, což byla pravda na první pohled, když jsem vůz uviděl. A obchodník mi při mé návštěvě hned hlásil: naši kluci se s prodávajícím domluvili, ať jim do kufru přibalí čtyři fungl pneumatiky, tak tady je máte. Nechceme za ně nic, on nám je dal taky zdarma. Uff a :-o, neměl jsem slov, na takovou férovost jsem už dlouho nenarazil a popravdě - kdyby mi řekli, že pro mě mají nové pneu za akční cenu pět tisíc, ani nemrknu a rád si připlatím a ještě se budu cítit dobře, že mi je prodali za nákupku.


Co se dělo pak? Ještě týž den jsem si nechal poslat vzor kupní smlouvy a zakomponoval do ní některé věci, které jsem tam chtěl mít - hlavně záruku na kilometry, původ a nehavarovaný stav. Opět bez problému kvitováno. Druhý den pro mne měli vyhotovené české doklady a SPZtky, tak jsem doplatil 80% ceny vozu vypočtený z aktuálního kurzu eura, zaplatil poplatek za dovoz a přihlášení, který činil dvacet tisíc korun, a spokojený s vozem odjel. A hned jsem věděl, že by mi to za těch šest tisíc, o které bych zaplatil méně, kdybych si vůz přivezl sám, nestálo. Prostě fajn služba, kterou s radostí doporučím dále.


Další den mi pak vrtalo hlavou, jak dokáží za relativně malý peníz a vysokou kvalitu dodávky auta na klíč fungovat a profitovat. A jestli kvalita někdy nezakolísá. Ale vlastně mne to nezajímá. Jestli dokáží ještě srazit cenu vozu na místě, proč ne. Jestli po cestě koupí ještě další auto a srazí tak náklady na dopravné na polovinu, opět - proč ne, to je koneckonců logistický majstrštyk. Jedna věc je ale jasná. Podle čísla smlouvy se jednalo o 48. prodané vozidlo v tomto roce, což znamená, že od 1. ledna prodali každý den přesně jedno auto včetně svátků a víkendů. A to o něčem svedčí. Odhaluji tedy tuto společnost - autozdovozu.cz a přeji jim, ať poskytují všem svým zákazníkům stejně skvělý full servis, jakého se dostalo mně. A pokud by náhodou došlo v budoucnu i na test případné reklamace skrytých vad, určitě se zde o něj s vámi podělím!


update 5.1.2018: auto stále slouží, jak má. Najel jsem s ním 35.000 km, jednou dotankoval močovinu, vyměnil brzdové destičky, 2x olej, 1x olej v DSG převodovce a nesčetněkrát ho vysál a umyl. Stav km dnes: 175.000

80 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

NEKUPUJ AUTO NA ULICI – HE? PROČ?

30.3.2017 se konala tisková konference pořádaná Asociací prodejců použitých automobilů s názvem „Nekupuj auto na ulici“. Což je mimochodem i webová a facebooková stránka, která před i po konferenci

Tank karta BENZINA EASY

Minulý týden jsme se v nebazarum.cz podívali na zoubek novince pro motoristy soukromníky od společnosti Benzina. Tou je tzv. Tank karta Easy. Co umí a jaké výhody a nevýhody má? Z reklamních materiá

Zkontrolujsiauto by CEBIA II.

Příběh druhý Už jsem to zmiňoval v předchozím díle, ale musím to připomenout znovu - kdyby se administrativní chyba a následné poskytnutí údajů nekorespondujících se skutečností stala jen jednou, má

bottom of page