top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraJakub

Zkontrolujsiauto by CEBIA I.

Cebia - jak se vám líbí?

Zkontrolujsiauto, Cebia, Autotracer… to všechno jsou názvy pro službu, která, cituji “prověří vaše vozidlo”, abyste se “nenechali podvést” a “vyhnuli se stočenému tachometru”. To zní skvěle, naší legislativě se nedaří uzákonit trestnost stáčení (ono to v praxi ani dost dobře nelze), ale na tomto webu mají lék, jak stočení odhalit. I já jsem jí kdysi doporučoval zákazníkům, kteří chtěli mít trochu jasněji ohledně původu jimi kupovaného vozidla. Dnes proto mohu sumarizovat poznatky, které jsem při používání služby měl a udělejte si sami obrázek o tom, zda se vyplatí za jednotlivé prověření vozidla zaplatit něco okolo pětistovky.


Cebia - jak to má fungovat?

Na stránkách zkontrolujsiauto.cz se dozvíte, že po vložení VIN kódu vámi hledaného vozidla se vám za úplatu zobrazí důležité informace o vozidle. Konkrétně, opět cituji, “si zde zkontrolujete historické záznamy stavu tachometru, ověříte si skutečný rok výroby, servisní historii, záznamy o poškození, obdržíte návod na kontrolu identifikátorů vozidla a další údaje z historie vozu v celkem až 21 kategoriích. U každého vozidla je rozsah informací v systému odlišný - záleží, jaké mají k zadanému VIN k dispozici údaje o konkrétním vozidle.”


I když náhodou ke konkrétnímu VIN bude informací o 90% méně, služba bude stát stále stejně. Zdá se vám to fér? Mně ne, ale může být i hůř. Co když ty zobrazené informace nebudou pravdivé? Anebo nemohou být - zaručuje se provozovatel za jejich správnost? Podívejme se na podmínky služby, aktuální k září 2016:


Provozovatel systému AUTOTRACER - Cebia, spol. s r.o., upozorňuje uživatele systému, že uváděné informace byly poskytnuty do systému partnery provozovatele bez možnosti ověřit jejich správnost. Veškeré informace mají výhradně informativní charakter. Na výsledek prověření vozidla v systému AUTOTRACER není poskytována záruka.


Co nám to říká? Osobně to čtu takto: na této službě se dobrým marketingem a komunikací benefitů dá dost vydělat. Zdrojů informací o autech máme dost, co na tom, že je neumíme nijak ověřit, hlavní je prodat je dál. Aby data nikdo nenapadal, raději rovnou do podmínek dáme, že na ně nelze uplatnit záruku, ale napíšeme to tak, aby z toho bylo jasné, že my za to vůbec nemůžeme.


Cebia v praxi - to nevymyslíš

Přečtením výše uvedeného ale můžete říci - není náhodou stav, že informace k danému vozidlu nebudou pravdivé, v praxi nereálný či mizivý? Vždyť jim musí záležet na tom, jak kvalitní data prodávají. A pokud nějaký detail sem tam nebude sedět, přimhouříme oko…

Moje zkušenost v tomto ohledu je bohužel zásadně opačná. Třikrát po sobě kontrolou tří odlišných aut se mi přihodila následující věc. První vozidlo bylo moje vlastní, kupoval jsem ho kdysi jako nové v ČR, tudíž jsem znal celý proběh kilometrů i opravy na něm. Pro rýpaly dlužno dodat, že jsem na něm žádné stáčení neprováděl. Když jsem ho prodával, asi měsíc se mi ozývali lidé, že se přijdou podívat, domlouvali jsme se už i na termínu, ale náhle se každý z nich odmlčel a už se neozval, ani nebral telefony. Bylo mi to divné, proto jsem se asi čtvrtého zájemce po SMS zeptal, proč se neomluvil ze schůzky nebo nezavolal, že nemá zájem. Odpověď mne trochu zaskočila: jste podvodník a za drahé peníze nabízíte stočené auto, zněla SMS. Chtěl jsem to blíže pochopit, ale pánovi jsem se nedovolal, nechtěl se mnou mluvit.


Po chvíli dumání jsem si řekl, že zjistím, odkud vzal tuto informaci zřejmě nejen tento pán, ale i ostatní před ním. Choval jsem se tedy jako kupující svého auta. Šel jsem na web, kde jsem vůz inzeroval, prohlédl celý popis vozu a u kilometrů svítil nápis “Prověřit”. Kliknul jsem a ocitl se na stránkách zkontrolujsiauto, které mne vybízeli k prověření za 399 Kč, tedy se stokorunovou slevou díky tomu, že bylo auto vystaveno na webu jednoho z partnerů Cebie. Zaplatil jsem kartou a hned mi přišel odkaz na dokument, kterému mimo jiné trůnil krásný grafík, sdělující, že vozidlo mělo po 2 letech používání nájezd 100.000 km a třetí rok už jen 50.000, ten zub byl vidět na první pohled. Jsa rozhořčen, hned druhý den jsem volal do Cebie, jak si to představují poskytovat o mém voze nepravdivé informace. Nevzrušený hlas na druhém konci mi sdělil, že se to stává, ať jim tedy zašlu nějaký důkaz o kilometrech. E-mailem jsem jim poslal přesně to, co vidíte níže na obrázku - tedy jednu stránku mé servisní knihy, ovšem nikde není patrné, že by záznamy z ní patřily k mému vozidlu, resp. k jeho VIN.

Čekal jsem, že se za pár dní ozvou a budou chtít doložit více. Chyba lávky! 10:47 jsem odeslal ten obrázek a v půl dvanácté jsem již měl odpověď: údaj byl změněn na základě vámi předloženého záznamu. Omlouváme se, nepřesnost vznikla administrativní chybou, kterou jsme ověřili u našeho partnera poskytující data. Nazdar bazar, žádná omluva, žádná kompenzace! A ta omáčka okolo - ověřování u partnera - tomu rozhodně nevěřím - hlásají v podmínkách přece, že NEMAJÍ možnost ověřit správnost údajů.


…další zkušenosti - pokračování příště…

226 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Tank karta BENZINA EASY

Minulý týden jsme se v nebazarum.cz podívali na zoubek novince pro motoristy soukromníky od společnosti Benzina. Tou je tzv. Tank karta ...

Zkontrolujsiauto by CEBIA II.

Příběh druhý Už jsem to zmiňoval v předchozím díle, ale musím to připomenout znovu - kdyby se administrativní chyba a následné...

Comments


bottom of page